Dopingkommissionen anropar: Lena, vart är du???

image148

Då min vad sakta men säkert blir bättre men att jag ändå valt att lyda massören Fredrik Stenes råd om alternativträning fram till fredag blev det igår ett styrkepass i hallen istället för den tänkta Tunaträningen. Efter passet åkte jag och David hem till Matildas nya lägenhet för att få lite ärtsoppa och pannkaka till kvällsmat men precis innan vi klev in, klockan 18.50, fick jag ett telefonsamtal som ändrade planerna helt....

- Hej Lena, det här är från Dopingkommissionen. Vi är i Skräddarbacksstugan, vart är du?

Insåg snabbt att jag gått direkt från skolan till hallen men att det i min vistelserapport stod att jag skulle träna i Borlänge. Det var bara att säga som det var, att min vad hade påverkat träningsplanen och att jag inte haft en tanke på att gå in i datorn och ändra det denna dag. Nåja, ingen större fara skedd då de kunde fortsätta hem till mig och ta provet där istället. Laddade upp med lite kaffe och några bitar från gårdagens bullbak som kompensation!

Jag är inte direkt känd för att dricka överdrivet mycket och därmed kan urinprovet ta sin tid efter att jag tränat/tävlat och det kunde blivit en lång kväll...MEN jag sänder ett tack till den tjej som ockuperade toaletten i hallen så länge att jag gav upp och bestämde mig för att hålla mig hela vägen hem och därmed kunde jag kissa direkt :-)

Fick mig en tankeställare kring det här med vistelserapporteringen iaf. Jag har förökt vara noggrann och inte bara skrivit att jag är hemma i stort sett varje kväll mellan 23.00 och 07.00 men så här i efterhand hade ju det varit bättre. Jag hade som sagt ingen tanke på att mina "i-sista-minuten-ändrade-planer" skulle föregås av ett besök vid internet men hädanefter skall jag försöka ha bättre koll på vad jag anger dag för dag. Det är ju bra att tester görs men fortfarande finns vissa brister i systemet och ett mobilt bredband på en handdator eller till mobilen blir ju nästan ett måste om varje liten ändring skall hinnas med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0