3:e gången gillt

Efter att jag i Japan 2005 och Danmark 2006 sprungit sprintdistansen på VM är det i år dags att utöka med en start även på långdistansen. Tidigt i höstas ställde jag siktet mot dessa två discipliner men med den tuffa konkurrens som brukar råda i de svenska uttagningarna var jag medveten om att det skulle bli en utmaning. Nu är jag iaf där och har en intressant sista månad med förberedelser för att förhoppningsvis få kliva upp på pallen när mina båda (eg. fyra med kvalen inräknade) lopp är avklarade.

Förra helgens tester gick betydligt bättre än de tidigare årens men det fanns ändå lite mer att önska av mina lopp. Framförallt är jag besviken över min insats på medeldistansen, där jag länge belade andraplatsen men efter ett större misstag stressade mig genom banans avslutning och dessutom besökte fel näst sista kontroll och slutade som diskvalificerad. Visserligen fick jag ändå ett kvitto på att kapaciteten är hög men det gick åt mycket energi att svälja besvikelsen och ladda om för långdistansen dagen efter. I detta lopp kom ett stort tidstapp i samaband med bokontrollerna och långsträckan hem, bland annat i form av totalt vansinnigt onödiga saker som exempelvis kontrakurslöpning på första slingan, men jag försöker se det positiva med att dessa moment förhoppningsvis är enklare att jobba bort än dåligt flyt hela vägen!

Nästa vecka springer jag World Cup i O-ringen och det blir en bra träningsperiod inför lången. Framförallt ska det bli spännande med första etappens ultralånga masstart som en bra värdemätare inför VM. För tillfället befinner sig hela VM-trupen på uppladdning vid det natursköna Omberg vid Vätterns östra strand och förutom träningen skall vi hinna med lite utflykter. Bland annat står matlagning utomhus på programmet ikväll och det har jag övat lite på, bland annat kan ni här nedan se hur jag njuter av egenlagad mat som jag och David lagat över öppen eld i samband med att vi tältade på Bonäsheden i Mora under en träningshelg i slutet av maj.
image24

Kommentarer
Postat av: jonas

det där är ju bara lite grönsaker i tunnbröd! inget man behöver eld till och förresten, var ÄR elden?

2007-07-20 @ 17:51:28
Postat av: Robinjo

Stort grattis till VM-platserna Lena!
Håller en massa tummar för dig där borta!
/Robinjo

2007-07-22 @ 09:06:20
Postat av: Holmberg

Imponerande sprunget på o-ringen, vilken sista etapp! :)
Ser fram emot att följa er på VM! Det kommer på jättebra! Lycka till!

2007-07-30 @ 19:11:11
URL: http://erikholmberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0