Tävlingsfri helg, bröllop och homestyling

Efter en hektisk period med hemtentaplugg och träningspass där den tidigare intensivveckan gjorde sig påmind i benen så bar det av till Sundsvall för bröllop. Det var inte lätt att planera in träningen dessa dagar men det var heller inte omöjligt och jag fick till ett tufft intervallpass på löpbandet och hade ändå nästan en timma till förberedelser! Söndagen bjöd på en fin löptur i södra bergets sluttningar och än bättre blev det av att David faktiskt kunde följa med en bit, vilket bådar gott inför Ukrainalägret för hans del.

Åter till helgens huvudpunkt - bröllopet! Att svara ja eller nej kanske inte alltid är det lättaste men för helgens brudpar var det ingen tvekan och 50-talet gäster kunde njuta av en fin stund i kyrkan och därefter en pampig fest på hotell Knaust i Sundsvall. För de historiebelevade går väl genast tankarna till hästen och trappan men för de som inte riktigt kopplar ihop dessa kan man läsa mer här. (Givetvis provgick jag trappan och den var mäktig!)

Ukraina 1-6 juni
Läger i Ukraina stundar och jag ser fram emot att komma dit igen. I november, då det första lägret gick av stapeln, avklarade jag de första riktiga löppassen efter höstens höftskada och jag ägnade därför några pass åt kartpromenad. Sedan dess har löpträningen rullat på och denna gång hoppas jag på att forcera i ett klart högre tempo. Dock kan det nu finnas en del vegetation som gör sitt bästa för att hålla ner farten och för mig ligger stort fokus på att lära mig hitta- och skapa en känsla för löpstråken, med målet att sedan ha detta i ryggmärgen vid VM. Vi skall passa på att springa de Ukrainska Mästerskapstävlingarna och det innebär nya kartor med ukrainskt banläggartänk i, som jag uppfattat det, VM-relevant terräng. Enligt de väderkartor jag sett som hastigast verkar det bjuda på lite värmeträning också, smakar mumma tycker jag och säkert även David som må-ons är ute på kanothajk.

Homestyling
I TV-kretsar är det väldigt poppis att inreda och göra om och vi har hakat på denna trend. Förra helgen, då jag ägnade mig åt att springa Ludvika stadslopp, var Anna-Lena (Davids mamma) här och målade vårt kök samt förberedde för tapetsering. I fredags var jag och David i Stockholm över dagen och när vi klev in i lägenheten var det bara filmkameran som fattades för att det skulle se ut som i de riktiga designprogrammen. 2 fondväggar var på plats och vi är riktigt nöjda med resultatet. Vill man se hur väggarna passar in i helheten får man helt enkelt ha vägarna förbi och titta in, varmt välkomna!
image9
Lite stökigt på bordet men vi har lite svårt för att inte samla saker på hög där.
image10
Till höger om skänken skymtar man handtaget på motionscykeln!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Kul med en tjej som bloggar. Det inspirerar massor att läsa hur du tränar! Lycka till!

2007-05-29 @ 09:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0