Debut i ett nytt blågult gäng!

Flexibilitet är viktigt och på söndag får jag se om jag har en hög kapacitet inom detta område. När säsongen drog igång med tidiga vårläger och Spring Cup som första tävling hade jag inga tankar på hur en formtopp 4nov skulle skapas men då jag i måndags fick besked om att min fina insats i Lidingöloppet gav landslagsuppdrag i NM i Terräng gör jag nu allt för att optimera insatsen på söndag.

Södertälje och Kusens backe är det som skall bemästras och det är många snabbfotade damer som står på startlinjen, bla norskan Kirsten Otterbu. Den svenska truppen hittar man här,  med bland andra juniororienterarna Jerker Lysell, Erik Johansson och Lisa Larsen, och mer information om tävlingen finns på NM-arrangörens hemsida. Jag gör mina förberedelser på hemmaplan men kommer att åka ner på lördag fm för att memorera banan. Redan nu går det dock att få en blick för vad som väntar genom ett bildspel.

Härlig syn för orienterare - finns ju lite att titta på runt om ;-)

En "riktig" semester - men kartan kommer givetvis med
På tisdag kommer det riktiga avbrottet innan vinterträningen drar igång på allvar. Efter att David tentat på måndag styr vi än en gång mot Arlanda och målet är Teneriffa. 6-13/11 ägnar vi åt varandra, att fylla på solförrådet, hämta kraft och givetvis några kartpass i Teides sluttningar! Huvudsyftet är dock inte ett stenhårt träningsläger men då vi båda mår som bäst av aktiva vilodagar lär vi använda apostlahästarna en del för att hitta fina vyer. David har ju haft långdragna skadeproblem, och befinner sig idag på Bosön för rehabträning, men löpdosen har iaf ökat något sista tiden och det håller vi tummarna för att den kan fortsätta göra.

Bosösamlingen blir upptakt
Väl tillbaka i Sverige är det dags för höstsamling på Bosön med landslaget, 15-18/11, och till dess är det tänkt att mitt vinterupplägg ska vara så gott som spikat. Har inga drastiska förändringar i sikte, då jag faktiskt tycker att fjolårets koncept funkat bra, utan jag ger mitt 4-veckorsupplägg en vinter till och utvärderar därefter. Ett skidläger ligger som önskan men snön har ännu inte trillat ner i tillräckligt stor mängd så jag avvaktar ett tag till. Igår var det dock inte långt borta från att marken blev vit här så vinterdäcken ligger högt på "att-göra-listan". Förhoppningsvis är det mer snö runt jul- och nyår i år än i fjol för då är det i Sälen och Kalven-runt-spåren som jag tillbringar många härliga timmar.

Avslutande mattips
Hade igår Jenny och Patrik på besök och för dagen var det jag som planerat och lagat måltiden. Är ganska nöjd faktiskt och då vädret under dagen givit lite vintervibbar passade jag på att ge en försmak av densamma genom att använda saffran i receptet. Då Patrik i helgen klev över 30-strecket passade vi även på att fira med tårta, sång och paket! Testa gärna Marinerade laxspett med saffransspenat, som vi åt bulgur till.
Marinerade laxspett med saffransspenat


Kommentarer
Postat av: Fredrik L

Lycka till på terräng-NM. Ha ingen respekt för dem, du har bevisat att du hör hemma i toppen i dessa sammanhang. Hälsa rehabtränarn!

2007-11-01 @ 11:23:36
Postat av: Lena E

Tack "Freddan"! Oavsett vad kroppen säger så tänker jag gå för fullt och vara offensiv även denna gång. Det får bära eller brista men lika bra att testa vad som finns i kroppen och köra slut på det!

2007-11-01 @ 13:12:47
Postat av: Sasse

Ska hålla mig uppdaterad idag hur det går för dig på NM. Känns spännande. Ha det skönt på Teneriffa och njut på. Finns taktiskt många sjysta naturupplevelser att njuta av. Hälsa Davsy

2007-11-04 @ 10:27:13
Postat av: Thomas Windestam

Kul att mitt bildspel är länkat från din blogg, jag fotade idag på NM,http://picasaweb.google.com/windestamfoto
Är länken det finns fina bilder från lidingöloppet och st eriks loppet

Thomas

2007-11-04 @ 20:46:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0