Höstens skörd: KLUBBYTE och ömma knän

När SM är över märker man att säsongen går mot sitt slut och en del hoppar över "sista rycket" i form av Elitserieavslutning och Smålandskavle. Planerna för nästa års satsning tar form och enligt alternativet.nu börjar de första klubbytena redan bli offentliga. En stimulerande träningsmiljö, såväl träningsmässigt som socialt, betyder mycket men samtidigt är det oftast inga enkla och snabba beslut det handlar om.

Input till klubben skall ställas mot den output man får tillgång till och jag har i år mått lite dåligt över att inte kunna ställa upp för Stora Tuna OK i vare sig 10-mila eller SM-stafetten, för att återgälda den support de givit mig i den individuella satsningen. Förhoppningsvis får jag dock tillfälle att göra det i den kommande "Smållen" men med tanke på vad som tidigare inträffat ropar jag inte Hej! innan start för då kommer väl halsbasiluskerna flygandes en gång till....;-)

Trots att säsongen inte är över har jag alltså skrivit på övergångspapper för nästa år men jag kommer att springa den sista tävlingen för min gamla klubb då 15nov är giltighetstidens start. Eventuella Tuningar som blivit nervösa över rubriken kan dock vara lugna för det handlar om att jag klipper de sista banden till IKHP och börjar tävla för Hässelby i friidrott. Då jag fått blodad tand på stads-/terränglopp kommer bland annat SM i terräng att ingå i min planering nästa år och i början av november väntar troligtvis en start i Nordiska Mästerskapen i terräng, dock avstår jag landslagets uttagning till förmån för Smålandskaveln och därmed handlar det troligtvis om en nationell plats med IKHP som klubb.

Småskavanker
I måndags besökte jag Skövde och fick förutom förmånen att prata inför en härlig grupp ungdomar, även tillfälle att träna tillsammans med dem under ledning av Harri K. För mig har han mest varit "Helena Janssons tränare" men nu har jag lagt till ett ansikte och en stark personlighet i hans låda i mitt minne. Det var en rolig och stimulerande kväll och jag fick ett "lagom" pass i benen med mig hem. Morgonpasset dagen efter tjuvstartade jag vinterträningen genom att testa ett av mina kommande "prio-intervallpass" men det straffade sig direkt....med endast 10s kvar av sista intervallen damp jag hårt i backen och anledningen var kombinationen hal träbro och lite för hårt tryck i steget när jag skulle av den. Resultatet blev ett par rejäla skrapsår och ömma knän + höft och de senaste dagarna har svullnaden hämmat mig lite i träningen. Idag kunde jag dock springa backe utan större problem så varken Smållen eller terränglöpningen är i fara.

image67
Inte mycket att klaga över men det gjorde ONT!

Överraskningshelg
Sista världscupen blev min bästa placeringsmässigt och jag är mycket nöjd med min insats i sprinten. Banan var inte så svår om man plockar ut varje sträcka för sig men när banläggaren knåpar ihop sträckor kors och tvärs och det även befinner sig mycket folk i "terrängen" gör farten att det blir en utmaning. Efter tävlingen väntade sedan träning i Tjeckien inför VM 2008 men mot slutet av veckan sade min kropp ifrån och jag var sliten såväl fysiskt som mentalt när jag landade i Sverige på fredageftermiddagen. Där väntade dock roliga äventyr då David tagit sig dit och jag fick följa med på en storstadshelg. Musikalbesök i form av Rivierans guldgossar, med bla. Robert Gustafsson och Susanne Reuter samt chokladprovning på Nordiska museet satt som en smäck - TACK David! Lite kul att vi på Cirkus var placerade precis framför Peter Hemmyr och Elin A Skantze och att Elin inte heller vetat i förväg vart de skulle!!!!

Kommentarer
Postat av: Erik Holmberg

Hopp då var vi ännu mindre klubbkompisar nu då.. Nejdå jag förstår dig, ska bli kul att se hur det går för dig på ren terränglöpning. Du känns ju "ganska" vass :)
Grattis till den fina framgången på världscupen också!

Tänkte om jag skulle komma upp någon helg om ett tag. Nu har jag ju ingen operation som kan stoppa mig i alla fall :) Har ni något ledigt framöver?

Hade gött!

2007-10-20 @ 12:27:19
URL: http://erikholmberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0